fredag 22. februar 2013

Lykke

Innimellom føler jeg komplett lykke. Mer enn at jeg bare er glad. Mer enn at jeg er tilfreds, og fornøyd.

Noen ganger tenker jeg at jeg ikke kunne hatt det bedre. At livet er akkurat de tingene jeg vil at det skal inneholde. Jeg vil ikke bytte mitt liv med noen. Alle oppturer og nedturene er mine, og hverdagen er en berg og dalbane. Men jeg har gode venner rundt meg, familie som stiller opp mer enn man kan forvente, en omsorgsfull og god samboer, og en nydelig datter.

Noen ganger er jeg lykkelig. Det høres sikkert rart ut. Jeg har nettopp vært igjennom det verste en kan tenke seg. Min lille solstråle har vært alvorlig syk, og det har vært dager jeg har forberedt meg selv på at vi må reise hjem fra sykehuset alene. Jeg trodde ikke Sara ville klare denne runden. Hun er en fighter, ei sta litta frøken som ikke gir seg så lett. Etter å ha hatt alvorlige virus- og bakterier- infeksjoner som har krevd cellegift, blodoverføring og oksygentilførsel, smiler hun nå igjen. Hun er blid og fornøyd, og viser oss at hun er sterkere enn vi trodde.

Man kan oppleve lykke med et alvorlig sykt barn,selv om man bor på sykehuset.

Av og til tenker at jeg ikke kunne hatt det bedre, at jeg ikke ville hatt det noe annerledes. Da har vi det godt, alle tre.

Når Sara ler så hun hikster, fniser eller smiler, er jeg den lykkeligste av alle. Hun har gitt meg glede, sorger, latter og bekymringer. Men mest av alt har hun gjort meg lykkelig.

4 kommentarer:

  1. Ble rørt, jeg. ♥ (Ikke at det skal så mye til når det blir snakk om barna våre, men likevel. Nydelig skrevet.)

    SvarSlett
  2. Lykke er noe dere fortjener å føle på <3 <3 <3 Dere er så sterke, veldig beundringsverdig <3

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)