tirsdag 30. juli 2013

Snill pike

Mange bruker ordet snill om babyer. Det klarer jeg ikke være enig. Sara gjør ikke ting for å være "snill" eller "slem", men hun blir veldig ofte kalt snill. Med snill tror jeg de fleste mener rolig, blid, fornøyd, uten å grine, klage og mase. Hvis dette er snill, stemmer det for Sara. Jeg liker heller å bruke fornøyd. Når noen sier at Sara er fornøyd, mener de jo at hun ikke griner, klager maser eller er sur (hvis babyer kan være sure da...). 

Sara er fornøyd når hun er frisk! Da ler, smiler, pludrer, fniser, smiler, 'prater' og leker hun. Alle som møter Sara 'live', og bare har sett bilder av henne, virker overrasket og sier: "Hun er jo like blid som på bildene!" Ja, hun er det. Sånn er hun hele tiden, når det ikke er noe som plager henne. Hun kan sutre litt når hun er trøtt og skal sove. Ellers gråter hun svært sjelden. Det hender hun gråter når hun er skikkelig sliten under treninga med fysioBritt. Når jeg tenker meg om, så er faktisk det sist gang Sara gråt. Det var på fredag. Før det, må det ha vært da hun var syk, og hadde vondt rundt knappen. Det begynner vel å bli to uker siden... 

Jeg vet vi er heldige som har ei strålende sol til datter. Et nydelig smil som aldri er vanskelig å lokke fram. En tålmodig, fornøyd og sjarmerende frøken som har blitt det beste vi har i verden. At hun gråter bare når hun er utslitt eller syk har vi fortjent. At hun sover hele natten gjennom også. Vi er uthvilte og glade når Sara er frisk. Da klarer vi de tøffe rundene vi vet vi ikke slipper unna. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)