fredag 25. oktober 2013

Vannkopper? Hånd- fot- og munn-sykdom?

Sara var litt trøtt og slapp da jeg henta henne i bhg i dag. Jeg tenkte at hun bare var trøtt. Men hun hadde væskende utslett i det ene øyenbrynet og ved øreflippen. Det meste av det forrige utslettet forsvant med hydrokortison. 

Vel hjemme ville hun bare kose og bli båret. Hun var varm, og jeg tok tempen: 38,9. Da satte vi en paracet. Formen virket bedre etter det. Da vi skiftet til pysj, så vi at hun har mange røde prikker og væskende områder. Det er ikke prikker overalt. 

Tidlig denne uka ringte de fra barnehagen og fortalte at de hadde hånd- fot- og munn-sykdom. Vi valgte å la Sara være i bhg likevel. Men når jeg leser på symptomene for denne sykdommen, stemmer det ikke med Sara. Hun har ikke blemmer i/på hender, under føtter eller i munnen.... Derfor lurer vi på vannkopper. Noen som har noen tanker? 

6 kommentarer:

  1. Jeg synes det kan ligne veldig på vannkopper, da vil de ganske snart få mørk skorpe i midten. Men er ikke sikker altså, så om det blir verre ville jeg tatt en tur til legen og sjekket. God bedring til vakkere lille Sara :)

    SvarSlett
  2. Ser veldig ut som vannkopper ja!! Kjør på med hvitvask. Sprayen til Aderma er veldig fin å påføre og tørker fort:-) blir ikke så mye griiiis!! Masse god bedring til Sara:-)

    SvarSlett
  3. God bedring Sara. Potetmel i badevannet er like effektivt som hvitvask. Er det vannkopper er det greit å få det nå. Marlen ønsker Sara god bedring også

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Marlen og Hege! Vi prøvde potetmel i vannet i dag:)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)