lørdag 18. januar 2014

En tur på SIV...

Tredje dagen med feber og litt (bare et par ganger) oppkast, ringte vi sykehuset. De ville ha oss inn, og det er veldig greit. Velkomne er vi alltid, og parkeringskortet ligger klart. 
Hun var i strålende form da vi ble møtt av sykepleieren, men paraceten funket ikke supert så lenge. Hun ble raskt sutrete, og ble rasende da lab-damene kom for å ta blodprøver... Hikstegråt med store tårer og mye snørr resulterte i oppkast igjen. 

Da lege Aslak skulle undersøke henne, ble hun enda mer sint. Tydelig at hun ikke ville håndteres så mye. Bare kos og hvile som var greit. Crp-en var litt høy, men leukosyttene (de hvite blodcellene-immunforvaret) var greie. Knappen lukter det litt rart av, så det ble tatt prøver av den. Litt rød i halsen, og hoster til hun brekker seg og kaster opp. 
Pus var med på SiV, den har helt tydelig blitt favoritten... :) 

Vi skal ringe tilbake til Aslak i morgen, for å si hvordan det går. Blir hun verre, legges hun inn. Vi regner med at det går bra. Feberen var på 38,6 da vi la henne i kveld. Hun fikk en paracet så hun ikke skulle være plaga. Det gikk fint å legge henne. Og hun har i likhet med i går, hatt normal avføring! Utrolig hva slags interesser man får med det å bli forelder...! Maltekstrakt funker ihvertfall:) 
PjuskeSara og mor får kos. 

4 kommentarer:

  1. Skjønne lille Sara, god bedring! Neste uke er nok alt på stell igjen !
    Klem fra Bente som er innom hver dag og koser seg med bilder og oppdateringer

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Bente! Hun er heldigvis mye bedre i dag, men hoster fælt:( Ha en fin uke!

      Slett
  2. Tror det er best å være anonym her, fordi du kjenner meg. Vet du, når jeg ser bilder av Sara, blir jeg glad. Jeg får en god førelse inni meg. Ikke fordi hun ikke alltid har det bra, men fordi moren hennes er en av de fineste, mest forstående. Og jeg tror hun har det godt inni seg med vissheten om at det er deg og Andre hun har, og så mange andre. Og jeg håper du ser seg selv i speilet om morgenene og føler deg fin, og tenker at du er nok. For om jeg var deg ville jeg vært skikkelig stolt. Og vi sees ikke ofte lengere, men gud så takknemmelig jeg er for at jeg vet hvem du er. Ta godt vare på det du har. Vi er her bare i ett millesekund. Klem.

    SvarSlett
  3. Går igjennom tidligere innlegg, og oppdaget at jeg ikke har svsrt på denne... veldig fine ord, og jeg er veldig nysgjerrig på hvem som har skrevet dem! Klemmer ❤️

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)