fredag 14. februar 2014

Hyl og skrik

Har det vært i dag også. Ikke så lenge heldigvis, og en stund før hun skulle legge seg. Aner ikke hva det kommer av, men hun hyler i tak, så det virker som hun har vondt. Line i bhg foreslo tenner, og det kan jo være logisk. Hun har hatt en tendens til å putte alt i munnen i det siste, og vi venter på de siste tennene. Men vi har ikke merket noen av de andre tennene som har dukket opp...! Akkurat nå er det den mest logiske forklaringa, og Line kjenner henne jo nesten like godt som oss :) Har faktisk brukt dentinox (mot tannvondt fra apoteket), selv om jeg er skeptisk til bruken... Men da begynner jeg jo nesten å lure på om hun kanskje tålte maten vi ga henne likevel... Ikke godt å si. 

I dag fikk faktisk mamman besøk av gutta på AMK. I går kveld flimret det for øynene mine, jeg klarte ikke å finne ord når jeg skulle prate, og mista følelsen i armen og munnen. Fastlegen sende ambulanse, men de mente jeg ikke skulle på sykehuset. Men jeg fikk ikke lov til å kjøre selv noe sted. De fant ikke ut noe, hadde det samme for noen år siden, de fant ingenting da heller. Legen på nevrologisk mente det kunne være migrene... Så, for en ny vri: ambulanse til mor, Sara er frisk. 

Hun sovnet 20.00 i dag.  Var våken fra 04.00-07.00 i natt...

7 kommentarer:

  1. Huff, det hørtes ikke bra ut! Jeg opplevde det samme for en måned siden. Jeg har en sønn som akkurat har blitt to år og har en datter som er 5 måneder. Det ble blåtur til sykehuset og jeg var innlagt i et par døgn. Da fant de ut at jeg hadde hatt et TIA (lite hjerneslag)! Slike ting passer jo aldri å få, men som nybakt tobarnsmor kunne det ikke passe dårligere.... Ta godt vare på dere selv! Mette

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi, så skummelt...! Hvordan kan man finne ut det?! Får du noe som helst behandling for det? Kan det skje igjen? Takk for input!

      Slett
    2. Litt treg med å svare her... Jeg fikk ingen forvarsel, men vi er mange i familien som har hatt det. Jeg skal nå gå på blodfortynnende resten av livet. Ja, det kan skje igjen, men å får jeg i alle fall oppfølging! M

      Slett
    3. Et spørsmål som ikke ble besvart ser jeg nå... Dersom man får tatt MR innen 24 timer, kan man visstnok se at man har hatt et TIA! M igjen...

      Slett
    4. Ok, ja, de ville ikke ta MR av meg fordi jeg er gravid. Satser på at det ikke skjer igjen. Og hvis det skulle skje, at det blir etter fødselen en gang... Godt at du får hjelp da! :)

      Slett
  2. Høres ikke noe særlig ut, god bedring håper du kommer deg <3 ønskereprise dere en fin uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Ellen! Jeg er i fin form igjen. Hadde bare fryktelig vondt i hodet dagen etter "anfallet". Alt som før nå:) ha en fin helg videre.

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)