torsdag 26. mai 2016

Illsint frøken!

Det er ikke det som beskriver henne best. Ikke i dag heller, men sint har hun definitivt vært! 

Mamman henta begge ungene i bhg, det er så lett nå! Sara sitter i vogna, og Kasper går såklart selv. Helt fantastisk at han klarer så mye! Men han er jo fortsatt liten, og idag beviste han at han fortsatt må passes litt på. Han hadde fått litt krem på hånda si av meg, mens jeg stod på badet og ordna meg. Ungene satt egentlig i stua og så TV mens Sara fikk mat. Så hørte jeg Kasper si høyt: "smøre panna, smøre øyet, smøre..." Jeg løp inn i stua og holdt på å sprekke av sinne! Sara kunne jo ikke flytte seg stakkar, og lillebror smurte krem i øyet hennes. Hun hadde krem på de lange øyenvippene, og var rød i og rundt øyet. Hun sa ingenting, gråt ikke, protesterte ikke... Stakkar jenta mi... Kasper fikk seg en skikkelig skyllebøtte og ble plassert i trappa. Han var nok ikke i tvil om at han hadde gjort noe galt. Da jeg fikk tørka bort kremen, ble rødfargen raskt borte, og frøkna virket ok. Etter en tydelig forklaring for smøring, fikk Kasper lov å smøre Sara på hånda, og de tøysa og lo sammen.

Etter bhg kom mormor og morfar på middag. Senere ble plutselig frøkna illsint. Ingen skjønte vel hva hun ville/ikke ville. Det hjalp ikke med mamma, ikke med mormor, men da morfar holdt henne, roen hun seg med en gang. 
Ingen tvil om at morfar har en høy stjerne hos Ruska. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)