fredag 9. september 2016

Legevakta, sykehuset, hjem

Formen til Sara var såpass at vi valgte å ha henne hjemme fra bhg i dag. Hun kasta opp, og var varm. Hun sov noen timer på dagen, ved pappan ved siden av seg. Jeg følte meg langt fra frisk i dag, men med fravær fra jobb hele neste uke, måtte jeg være der i dag. Kom plutselig på muligheten for at SSE ikke vil ta oss i mot på mandag hvis vi er syke. Derfor ringte jeg til legevakta, og vi fikk komme inn. De ble straks veldig bekymra da CRPen viste 160 på henne (og stusselige 34 på meg). Den bør ligge under 5. Legen var redd for både hjernehinnebetennelse og blodforgiftning, så vi måtte rett over på sykehuset. Legen  på barneavdelinga hadde sett oss en gang før. Jeg fortalte han at vi egentlig bare hadde dratt på legevakta for å starte behandling, slik at ukesoppholdet på Statens Senter for Epilepsi fortsatt kunne gjennomføres. Han skjønte nok at det ikke var fare på ferde med frøkna, så han lot oss reise hjem. Det er jeg veldig glad for! Men han ville ta hurtigvirus av henne, og tilbød meg det også, siden det var elever med mykoplasmainfeksjon på jobben. Det var skikkelig ubehagelig, og jeg skjønner godt at Sara gråter hver gang hun tar den. En myk bomullspinne som føres inn nesa og ned i halsen... 
Hun sovna kjapt hjemme, hoster endel, men er ganske blid:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)