torsdag 13. oktober 2016

Bra form

Nå krysser vi fingrene for at formen til Ruska holder seg! Hun har vært blid og fornøyd i dag. Hun har vist tegnet for "Sara" og for "mamma" da jeg spurte henne om det. Det er tydelig at hun blir stolt og syns det er gøy når hun ser hvor glad jeg blir! Hun gjør ikke mamma-tegnet helt riktig, men hun tar hånda til panna og møtet blikket mitt som for å si: "se på meg, mamma. Jeg klarer det". Jeg blir veldig glad og stolt over hva hun får til! 

I kveld var jeg på Fretex sin Skaperverkets café. Der var det bokbad med Margaret Skjelbred, som bla har skrevet diktet "Stien te verdens ende" Dette passer så godt til vårt liv, at man skulle tro hun hadde skrevet det til oss. Sist Sara lå i respirator, sendte jeg en mld til forfatteren for å fortelle henne hva diktet betyr for meg, og hvilken situasjon vi var i. Da fikk jeg en lang hyggelig mld tilbake. Det var derfor veldig sterkt å høre henne lese det i dag, og snakke om flere andre verk. En fin kulturell kveld med en av kollegaene mine. I morgen er en STOR dag! 
I ettermiddag har hun vært sammen med Helene og Hilde:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)