torsdag 20. juli 2017

Kasta opp blod i natt...

Sent i natt hørte jeg uvante lyder fra rommet til Sara. Siden det er vegg i vegg med vårt rom, hører vi henne om natta hvis det er noe. Hun gråt ikke, men hun virket oppkava og ufornøyd. Da jeg kom inn til henne, kjente jeg at hun var for varm. Jeg dro av henne pysjen, skiftet bleie og holdt henne i armene mine. Hun klamret seg hektisk fast. Armene rykket litt, som om hun skalv av kulde. Jeg satt meg på senga hennes, hun tviholdt i meg. Derfor la jeg meg ned i senga hennes med henne på magen min. Der lå hun ganske rolig. Da jeg prøvde å la henne ligge alene, holdt hun meg igjen i hånda. Da gikk jeg inn til André og spurte om han ville sove i vår seng med henne, eller sove på sofaen. Han valgte Sara, men ringte meg rask tid etter... da hadde hun kastet opp blod. Hun var fortsatt for varm og veldig skvetten/sensitiv. Hun fikk paracet og vann i tåteflaske. Deretter sov de to til Ca 11.00. 
Vi hadde invitert en haug med folk til sol, lek og grill på terrassen, og jeg lurte på om vi skulle avlyse. Men gjordet det ikke, og det angrer vi ikke på. Sara lå litt på sofaen inne, litt i skyggen av hekken, og litt på fanget til André. Sa ikke ett ord før mormor kom. Ble sint da mormor dro, heldigvis kom hun tilbake på kvelden. -og heldigvis viste Sara at hun ikke likte at mormor skulle dra. Da vet vi at hun ikke er  syk. 

På ettermiddagen skulle jeg tørke av litt blod på nesa hennes. Det så ut som en liten skrape. Da jeg tørka bort med vann og en myk klut, så jeg til min forbauselse at idét jeg var ferdig med å tørke av nesa, så pipla det frem blod der også. Snakk om skjør hud! 

Aner ikke hva dette skyldes, men hun har jo vært solbrent... -og nå har hun i tillegg øyekatarr! 

Full fart i Roppestadveien, men Sara har blitt skjerma. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)